onsdag 15 december 2010

Sphere of poetry

Dej vill jag inte ha i min närhet,
Dej med strålande tänder som binder min aura i en dundrande harpa
Iambic för eller fallande i dodecanes det spelar ingen roll
För röda är mina nedgångar, springande faun eller hekate,
Kan ingen politik, retorik samt erotik:
Att glida på arenor som lyds av Nero det är inte min business, det är inte min grej.
Du kan alltid ta upp ett förstoringsglas och se upp för de himla lekande barn:
De leker arkilek i vilken är glada
Och säger de från uppåt till mej:
Du, stackars picasso, får aldrig sanna din röst
Vi vet allt som händer inom bröarnas mjöd
Mjöd som rinner och rinner och brinner i ord på ba' vår' endaste skallar
Det är därför får ingen ha orimmade pallar
Ingen annan än den som behärskar insikter som stenats i runor på fält av glasnost
Får gå förbi med vinden som klingar ditt levande spöke
Så rimmat i bröst.

                                                                                  
                                                                                              Cezar-Florin H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar